Sucha skóra – jak sobie z nią radzić nie wydając fortuny

Sucha skóra - jak sobie z nią radzić nie wydając fortuny

Problem suchej skóry, o którym wspomina wiele z Was kiedyś był również moim problemem, zwłaszcza pod koniec zimy. Niezależnie od tego, ile kremu wklepywałam wieczorem, rano budziłam się z suchą i napiętą skórą. Te czasy na szczęście już minęły! Chciałabym Ci w tym poście pokazać, że elementy zewnętrzne, jak ogrzewanie mieszkania czy klimatyzacja w biurze lub też zbyt duża dawka słońca latem mogą przyczynić się do nadmiernego wysuszenia Twojej skóry. Jednak bardzo często jej stan jest wynikiem Twojego odżywiania i brakiem ważnych składników w diecie. Poniżej dzielę się z Tobą tym, co w moim przypadku zadziałało. Mam nadzieję, że Tobie również pomoże.

Czy zmiana sposobu pielęgnacji skóry wystarczy?

Jeśli jesteś pewna, że suchość Twojej skóry jest spowodowana wyłącznie elementami zewnętrznymi, to poza piciem większej ilości wody niż przeciętnie pijesz, możesz rozważyć: (i) regularny peeling twarzy (przynajmniej raz w tygodniu a nawet dwa, jeśli Twoja skóra nie jest zbyt wrażliwa) oraz (ii) zamianę kremu na noc na zawierający nawilżające składniki olejek do twarzy lub dodanie olejku pod krem.

Wiem, wiem…jest wielu przeciwników olejków twierdzących, że zatykają pory, itd. Moje doświadczenie jest jednak inne . Jeśli właściwie oczyszczasz cerę rano i wieczorem oraz robisz regularny peeling, to nie tylko nie będziesz miała zapchanych porów, wręcz przeciwnie, twoja cera będzie wyglądała lepiej niż kiedykolwiek. Od czasu, kiedy kilka lat temu zaczęłam zamiast kremu na noc używać olejków, budzę się z nawilżoną, świeżą buzią. Ponadto, po niektórych olejkach zaobserwowałam też spłycenie zmarszczek . Regularny peeling natomiast to niby taka mała rzecz a robi WIELKĄ różnicę. Zobaczysz ją bardzo szybko. Twoja skóra nie tylko będzie wyglądać lepiej, ale wszystko to co na nią nakładasz będzie się wchłaniać w tempie ekspresowym!

Na rynku jest wiele znakomitych olejków na twarz. Jednak od kiedy odkryłam naturalne olejki eteryczne Young Living, często sama robię mieszanki. Najprostszy i skuteczny dla mojej cery przepis (jeśli chodzi o nawilżenie) to:

Składniki: po 10 kropli każdego z następujących olejków eterycznych: geranium, drzewo sandałowe, frankincense, patchula oraz lawenda; olej z nasion winogron jako olej nośny i 20 kropel oleju ze słodkiego migdała

Przygotowanie: wszystkie składniki połączyć w 15 ml butelce (najlepsze są takie z pipetką, bo olejek łatwo się dozuje i nakłada na twarz).

Przepis pochodzi z apki TheEObar, którą można kupić w sklepie Apple.

Dodatkowo, jeśli masz suchą skórę, nie tylko twarzy, ale również rąk, nóg czy innych partii ciała, to szczególnie polecam Ci olej sezamowy. Działa zmiękczająco i przynosi ulgę suchej i popękanej skórze. Smaruj zmienione miejsce raz dziennie aż znikną objawy.

Może jednak zastanowisz się, czego brakuje w Twojej diecie?

Ostatnim razem, kiedy dopadła mnie suchość skóry, jak zwykle sięgnęłam do wiedzy Tradycyjnej Medycyny Chińskiej („TMC”), która mówi, że stany suchości mogą być m.in wynikiem niezrównoważonej diety, nadmiernej aktywności, nadmiernego stresu, czy też niekorzystnego klimatu. Według TMC, aby stany suchości w organizmie zlikwidować, powinno się spożywa tzw. potrawy nawilżające. Zalicza się do nich na przykład: szpinak, wodorosty, proso, jęczmień, gruszki, jabłka, migdały, orzeszki (ziemne i piniowe), nasiona sezamu, jaja, kraby, małże, śledzie, wieprzowinę i miód. Większość z tych produktów (no może poza krabami i małżami) jest dostępna u nas nawet zimą, więc powinnaś je móc kupić bez problemu. Z kolei zbyt duża ilość ziół i przypraw osusza ciało i lepiej jest je w takim wypadku ograniczyć.

Poza tym, zastanów się czy w Twojej diecie nie brakuje niezbędnych kwasów tłuszczowych. Są one m.in. odpowiedzialne za zdrową cerę i włosy a ich niedobory mogą prowadzić nawet do chorób skóry i utratę oraz suchość włosów.

Najwięcej niezbędnych kwasów tłuszczowych znajdziesz w: siemieniu lnianym, migdałach, orzechach (pekan, laskowych, włoskich oraz piniowych), nasionach sezamu, nasionach słonecznika oraz nasionach dyni. Dodaję je do kaszy jaglanej i płatków owsianych na śniadanie, oraz różnych sałatek oraz deserów. Najlepiej spożywaj je świeże, od razu po wyłuskaniu by zapobiec zjełczeniu oraz jednorazowo w małych ilościach, bo są ciężkostrawne.

TMC szczególnie poleca olej lniany i nasiona lnu. Codziennie rano dodaję, łyżkę oleju lnianego do mojego ciepłego śniadania, ale możesz go również dodawać do sałatek bądź zup (już po zdjęciu z palnika, najlepiej bezpośrednio na talerz). Spróbuj, jestem pewna, że szybko zauważysz różnicę.

Co powiesz na napój piękności?

Na koniec podzielę się z Tobą przepisem na napój, który bardzo dobrze wpływa na stan cery, odżywia ją i ujędrnia. Przepis pochodzi z warsztatu na temat zdrowia kobiety prowadzonego przez dr Agnieszkę Krzemińską a organizowanego przez Centrum Medycyny Chińskiej w Warszawie.

Składniki: (i) szklanka gorącej wody, (ii) 1 czubata łyżeczka drobno zmielonych nasion moreli, (iii) miód, (iv) sok z cytryny

Przygotowanie: nasiona moreli zalej gorącą wodą i dodaj miód oraz sok z cytryny do smaku.

Trzymam kciuki za Twoją piękną, nawilżoną i odżywioną cerę! Daj znać na naszym Instagramie lub Facebooku czy udało Ci się zastosować którąś z powyższych rad i jakie były tego efekty.

Jeśli znasz osoby, którym problem suchej skóry nie jest obcy, to podziel się z nią naszym postem!

Chcesz więcej wiedzy i kontaktów?

Jeśli chcesz poczytać więcej o podstawach TMC, to proponuję Ci przeczytać na początek tą książkęTradycyjna medycyna chińska

Jeśli szukasz naturalnych kosmetyków na Twoją wysuszoną skórę, to polecam Ci bazę nawilżającą oraz olejek bomba witaminowa. Oba produkty są produkowane ręcznie, w małych ilosciach przez właścielkę firmy MyMagicEssence. Znajdziesz je tu : Bomba witaminowaBaza nawilżająca

Jeśli chciałabyś umówić się na wizytę do specjalisty TMC, to dane kontaktowe znajdziesz tu: Pani Helena Gworek

Jeśli chciałabyś kupić naturalne olejki eteryczne, to znajdziesz je tu: YoungLiving

Katarzyna

Informacje przedstawione w artykule nie są pisane przez lekarza i nie stanowią porady medycznej. Wszelkie sugestie, które tu znajdziesz mają charakter informacyjny i nie mogą być traktowane jako zastępujące indywidulaną diagnozę oraz indywidualnie dobraną metodę leczenia.

Uważasz ten tekst za wartościowy?

Share on facebook
Udostępnij
Share on email
Udostępnij

Newsletter

.
.